יום רביעי, 9 באוקטובר 2013

ללמוד מילים באנגלית בקלי קלות




שיפורו של אוצר מילים באנגלית מהווה מפתח לרכישת ולהעשרת השפה בכתב ובעל פה, ומושג על ידי לימוד של מילים חדשות באופן שוטף. יחד עם זאת, הגדלתו של אוצר המילים אינה חייבת להיות משימה קשה וסיזיפית, ואפשר ללמוד מילים חדשות גם באופן קליל ומהנה שאינו פוגם ואף תורם להליך הלימוד והקליטה של השפה.

ללמוד מתוך הקשר

הכלל הראשון והעיקרי בלימוד מילים באנגלית הינו ללמוד מתוך הקשר ולא רשימות מילים אינסופיות לשינון. הסיבה לכך נעוצה במבנה המוח האנושי ובזיכרון לטווח הארוך הפועל באופן מיטבי באמצעות הקשרים הגיוניים או אסוציאטיביים. הקשרים אלו מסייעים להטמיע ולשמר את המילה החדשה בזיכרון, ולשלוף אותה במהירות ברגע הנכון. על מנת ללמוד מילים מתוך הקשר ניתן להיעזר  במגוון גדול של שיטות ותרגולים פשוטים ומהנים.

משחקי מילים

ברשת האינטרנט תוכלו למצוא כמות עצומה של משחקים המאפשרים ללמוד אנגלית בקלי קלות, אשר חלקם מתמקדים בשיפור אוצר המילים בשפה. על אלו נמנים בין היתר משחקי איות, תשבצים ותפזורות,  משחקי זיכרון והתאמה, מבחני אוצר מילים, משחקים אינטראקטיביים, משחקי פונטיקה ומשחקי חברה. על פי רוב מוצעים משחקים אלו בחינם וניתן לשחקם מהמחשב או מהסמארטפון בכל רגע פנוי בשעות היום.

להיחשף לשפה כמה שיותר

בעיקרון, האמצעי הטוב והזמין ביותר לשיפור אוצר המילים באנגלית הוא חשיפה יזומה. את החשיפה ניתן לבצע בקלות ובאופן מהנה על ידי קריאת טקסטים וספרים בתחומים שמעניינים אתכם, האזנה למוסיקה, צפייה בסדרות, חדשות וסרטים ללא תרגום, וכן ניהול שיחות פנים אל פנים עם מכרים או בצ'אטים באינטרנט. חשיפה שוטפת ועקבית המשלבת התעכבות על מילים חדשות שאינן מובנות, תגדיל באופן יעיל ומהיר את אוצר המילים שלכם, ועל הדרך גם תיהנו.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה