יום חמישי, 4 באפריל 2013

דיאלקטים בשפה האנגלית


האנגלית היא ללא ספק אחת השפות המדוברות בעולם, בין אם כשפת אם או כשפה שנייה. לראייה, לימודי אנגלית כשפה שנייה וכשפה רשמית הינם נפוצים במרבית ארצות תבל, וההערכה היא כי קרוב לשני מיליארד אנשים בעולם מכירים את השפה ברמות שונות. שפה זו שולטת בימינו בעולם המסחר, המדע, המחקר, האקדמיה, הפוליטיקה, התיירות, התקשורת, האינטרנט והמחשבים, ולכן ידיעתה הינה חיונית להשתלבות בחברה המודרנית. יש לציין כי השפה האנגלית בימינו מורכבת ממספר דיאלקטים כאשר לכול דיאלקט אוצר מילים, ביטויים ודרכי הגייה ייחודיות לו. הדומיננטיים שבהם הינם הניבים האמריקאי והאנגלי.

דיאלקטים בשפה האנגלית

אנגלית

בשפות רבות על פני תבל הדיאלקטים שונים כל כך עד שהם מקשים על ההבנה מצד מי שאינו דובר את אותו הדיאלקט. ואולם, בשפה האנגלית השוני בין הניבים הינו זניח למדי ולרוב אינו מפריע במיוחד להבנה. ההבדל בין הדיאלקט האמריקאי והאנגלי מתבטא בשינויים קלים באופן הגיית השפה, ובהבדלי כתיב הבאים לידי ביטוי באיות המילים ובאוצר מילים שונה במעט. כך לדוגמא, עוגייה באנגלית הינה ביסקוויט ובאמריקאית הינה קוקי. מרבית המדינות דוברות האנגלית, מלבד ארה"ב, נוהגות לדבר בדיאלקט אנגלי, ומאידך לימוד אנגלית במדינות שאינן דוברות אנגלית, כמו בישראל, הינו על פי רוב בדיאלקט האמריקאי.

לימוד אנגלית על פי הדיאלקט שלה

כאמור, במרבית המקרים קורס אנגלית המוצע בישראל יהיה בדיאלקט אמריקאי, שהינו נפוץ, מקובל ומובן בכול העולם, ובעיקר בארצות שאינן דוברות אנגלית כמו בסין. מאידך, אם אתם נזקקים ללימודים בדיאלקט אנגלי בשל המעבר לארצות דוברות אנגלית כמו אוסטרליה, בריטניה או קנדה, חשוב לדעת שקיימים מספר בתי ספר לאנגלית המלמדים קורסים בדיאלקט זה. חלקם של הקורסים אף מאפשרים לימוד אנגלית באינטרנט, ובחלקם נלמדת השפה בהתאם לניב המדובר במדינה, כמו ניב קנדי או אירי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה